.


Tuesday, December 20, 2011

tuntutan baucar buku RM200



Assalamualaikum .

awk2 semua da makan ?
sy baru je makan nasi lauk telur masin+sambal belacan tadi .
seeedaaaapp..:D
emmm emmm
ekceli ade klas OSHA skg ni .
tapi sy x terpegi pulak .
nape ye ?
sbb saye malas ?
yep tepat sekali .
sbb saye dah siap da .
tapi amni tertido .
so kesian kat die nk kne bersiap cepat2 .
jd saye pon ckp xyah pg kat die .
pdhal sy boleh je pg klas sorg2 .
tapi saye malas nk jalan kaki .
malas kan ?
heeeee~~

ehh lupe plak .
kpd sesape yg berkenaan .
cube tgk kat bawah ni .
info PENTING .
hehe

CARA TUNTUTAN BAUCAR BUKU RM200 UNTUK PELAJAR IPTA/IPTS


Bajet 2012 memperuntuk kan RM200 untuk setiap pelajar di IPTA, IPTS, Politeknik, Matrikulasi/Asasi Sains dan pelajar Tingkatan 6.syarat-syarat untuk mendapatkan 
Baucer ini adalah seperti berikut :

1. Semua pelajar warga negara Malaysia yang berdaftar sebagai pelajar aktif di IPTA, IPTS DAN POLITEKNIK mengikuti pengajian pada peringkat Diploma, Sarjana Muda, Sarjana dan Ph.D,matrikulasi/asasi dan pengajian persediaan termasuk pelajar di tingkatan 6 secara sepenuh masa dan separuh masa di institusi pengajian tinggi dalam negeri pada Januari 2012 layak mendapat baucar buku bernilai RM200

2. Pengagihan baucar buku kepada pelajar-pelajar dibuat melalui IPTA, IPTS, Politeknik dan sekolah masing-masing dalam bulan Januari 2012. Sila hubungi IPT dan sekolah masing-masing untuk untuk mengambil baucar berkenaan.

3. Semua IPT telah menyediakan senarai nama pelajar, berserta nombor Kad Pengenalan dan Nombor Metrik / Nombor pendaftaran mereka yang layak. Pelajar perlu memastikan nama, no. kad pengenalan dan cop IPT masing-masing diisikan pada setiap keping baucar yang bernilai RM50.00 setiap keping.

4. Baucar buku boleh ditebus di semua kedai buku yang menyertai program ini dan penyertaan kedai buku adalah terbuka kepada semua.

5. Baucar ini adalah untuk pembelian buku – buku akademik, jurnal, majalah ilmiah dan peralatan pembelajaran berdasarkan keperluan IPT masing-masing. Buku Interlok dah tak perlu dibeli kerana dah dikeluarkan sebagai buku teks sastera.

6. Tuntutan bayaran balik baucar akan dibuat oleh kedai buku terus kepada Bank Simpanan Nasional (BSN). Tuntutan hanya boleh dilakukan sehingga 30 April 2012

7. Tempoh masa sah laku baucar buku ini adalah selama tiga bulan mulai daripada 
1 Januari hingga 31 Mac 2012.

8. Pelajar tidak dibenarkan sama sekali menebus baucar buku ini dengan wang tunai.

sekian..

________________________________________________________

alaaaa....
cube tgk yg highlight kuning tu .
maknenye xboleh beli novel la ?
T__T
baru ingat nak develop balik budaya membaca novel dalam diri ini .
dah kalo xboleh .
boleh x nak beli pen kaler2 banyak2 ?
atau pensel tekan yg comel ?
atau pemadam angry bird ?
atau notebook comel ?

sebab sy dah final year kot .
next sem buzy FYP dah .
rasenye dah xde nak beli buku2 ilmiah .
rasenye lah .
hmmm .

ok la .
nak decorate bilik dengan wallpaper yg dibeli mase cuti Raye Haji yg lepas .
utk mengelakkan dari tertido ?
eheheh .

baaaaaaiiiii~~
assalamualaikum .

n____n





No comments: